Gosav Ancuța
Manager General
În ziua de azi, oricine este,
mai mult sau mai puțîn, manager. A fi un bun manager înseamnă a face față
problemelor și a le rezolva suficient de bine încât să-și asigure reușita.
Înseamnă succes obținut mai degrabă prin muncă decât prin noroc. Înseamnă
diferența dintre a obține ceva la un standard satisfăcător și a nu obține
nimic.
Cu toate acestea, pentru
mulți, activitatea unui manager (bun!) ține de domeniul magiei. Există,
într-adevăr, niște secrete pe care le cunosc numai managerii și la care un
muritor de rând nu va avea acces în veci? Nici vorba! Trebuie, pentru a deveni
un bun manager, să-ți vinzi sufletul, precum Faust? Nici pomeneală!
Directorul general
Persoană care conduce o entitate
economică, îndeplinind, integral sau parţial, funcţiile de previziune şi
organizare a activităţii, de coordonare şi antrenare a personalului subordonat
şi de control asupra obiectivelor propuse.
Directorul General reprezintă funcţia cea mai înaltă din cadrul majorităţii orga-nizaţiilor, în special în companii.
Responsabilităţile şi
sarcinile managerului:
lIdentificarea,
urmărirea, managementul şi rezolvarea situaţiilor dificile;
lIdentificarea
riscurilor proiectului, managementul şi diminuarea acestora;
lAsigurarea unei
calităţi acceptabile a soluţiei;
lStabileşte relaţii
de colaborare pe termen lung cu partenerii, clienţii, beneficiarii şi
finanţatorii proiectului.
lMonitorizează în
timp progresul atins faţă de obiectivele propuse
lFace propuneri de
îmbunătăţire a stilului de lucru pentru a maximiza eficientă atingerii
obiectivelor propuse.
lPregăteşte noi
proiecte care valorifica expertiză existenţa la nivelul organizaţiei
lOrganizează acordarea concediului de
odihnă şi a zilelor libere pentru personalul din subordine.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu